Navigation Menu

• Yayın Tarihi: Nis 1, 2017
  • Seçenekler:
  • Konum: Rumelifeneri, Türkiye

İstanbul’da sahil kesiminde ve sahilden ayrılmadan gidebileceğiniz en uzun tur diyebilirim. Bizim gibi Ocak ayında giderseniz sicaklık ile hiç sorununuz olmaz.Hatta soğuk sizin için problem olabilir.Çok rüzgarlı olmayan bir günde yaptığımız bu tur öğle saatlerine kadar kemiklerimize kadar  soğuğu hissettirdi. Tabi öğleden sonrası içinde aynı oranda üşüdük.Bu hareket etmediğimiz dinlenmek için verdiğimiz molalarda yaşadıklarımızdı.

rumeli_feneri3Bisiklet üzerinde iken hareketlerimin etkilenmemesi için mümkün olduğunca az ve rahat giysiler seçiyorum. Tabi genelde de termal giysiler oluyor. Bu da hareket ederken büyük konfor sağlarken, durduğum zamandaki sonuçları farklı oluyor.

Bu soğuk yüzünden yolda ince bir tabaka çiğ de vardı. Bu da sürerken çok dikkat istiyor.Araçlar ile aramızdaki mesafeyi maksimumda tutmak zorunda kaldık.Doğal bir sürüş gerçekleştiriyorsanız yolun en sağındasınızdır. Yolun en sağından gitmek demek en kötü zeminde ilerlemek ile eşdeğer olduğu için zaten dikkat isteyen bir yolda yeni bir arguman da eklenmiş olması anlamına geliyor.

Çok erken olmamakla birlikte saat 08:00 civarında yedikuleden çıkışmızı yaptık. Sahil yolları cumartesi günleri daha sakin oluyor. Özellikle boğazda ortaköy,aşiyan ve  tarabyaki sıkışıkları minumum olarak yaşıyorsunuz.Aynı zamanda görsel olarak en hareketli güzergahdan gittiğiniz için bu rahat trafikde çevreyi izleme fırsatınız da oluyor.

rumeli_feneri4İkinci gidişimiz olmasına rağmen yanlış yola sapmayı başardık ve sarıyerden sonra sahil kesiminde ayrımayıp askeriyeye kadar ilerledik. Sonunda da bir amca sayesinden hatamızı çok uzatmadan uyarıldık ve geri döndük. Sarıyer meydanında Rumeli Feneri yolunu bulup ilerledik.

Rumeli Fenerine çıkan yol sert bir şekilde bizi yükseltti ve Fener yoluna ulaştık.Koç Universitesine kadar biraz daha rampa çıktık.Yolda çok fazla ağır vasıta vardı. Çok geçmeden üçüncü boğaz köprüsü için harfiyat taşıdıklarını anladık. Universiteyi geçtikden sonra yol hafif hafif indirmeye başlıyor.Sağlı sollu ağaçlar ile kaplı bir yolda ilerliyorsunuz.

rumeli_feneri103-5 km ilerledikten sonra üçüncü köprünün ayaklarını gördük. Belki bu makaleyi siz okurken bu köprü bitmiş bile olabilir. Zaten biz de köprü bittikden sonraki akibetini bilmediğimiz için mevcut halini görelim demiştik.

Rumeli feneri köyüne varmadan Garipçe sapağını geçiyorsunuz. Buradan Garipçe’ye inerseniz köy kahvaltısı yapabileceğiniz yerlerde var. Biz Garipçeye girmeden  Fenere doğru ilerledik. Sonuçta 40 km lik bir yoldan gelip kahvaltı yapmak amacında iseniz daha erken yola çıkmanız gerekiyor.

rumeli_feneri26Fener  yolu trafik açısından çok yoğun değil.Yaz aylarında geldiğimiz gezimizde de aynı yoğunlukda idi. Rumeli fenerine varana dek yol konusunda bir sıkıntı ile karşılaşmıyorsunuz.Asvaltda gayet düzgün. Sadece varış noktamıza 2-3 km kala bir arkadaşımızın zinciri koptu.30 dakika civarında bir duraklama ile problemi geçici olarak çözüp ilerledik.Mecburen bir kaç bakla eksiltip yola devam etmek zorunda kaldık. Bisikletçi arayışına girmedik.Zaten bisikletçi bulsak bile istediğimiz özellikde bir zincir bulmamızda pek olası değildi.

Hedefimiz Fener haricinde Rumeli Feneri Kalesini de görmekdi. Fener’e ve kaleye  varmadan  köyde kısa bir mola verdik. Öğle yemeğimizi de Seyid ustanın yerinde hallettik.Seyid Ustanın lokantasında köyün 1950’lerden kalma fotograflarını da gördük. Ustayla da ayak üsti biraz sohbet ettik. Istanbul’un en eski balıkçı köyüymüş burası.Tabi artık köy gibi de değil bir çok büyük market de burada şubesini açmış. Sizde bu güzergahı kullanmak isterseniz fenere gitmeden önce bu köyde alışveriş yapabilirsiniz.

rumeli_feneri16Fener Karadeniz ile boğazın birleştiği çok hakim bir noktada. Eskiden köy ile fener bu kadar içiçe  değilmiş. Ama şu an fenerin çevresi evler ile sarılmış.Köy ile içiçe girmiş olmasına rağmen Fener halen çevreye çok hakim bir yükseklikde.Tüm deniz trafiği buradan görülebiliyor.Fenere çıkılmasına izin verilmiyor.

Köyden ayrıldık ve kale doğru yöneldik. Kısa bir iniş ve çıkışla Kaleye vardık. Yurdum insanı kalenin her tarafına hatıralar bırakmış.Bu kısımar dışındaki alanlarda bir çok fotoğraf çektik.Saat 15:00 civarında dönüşe geçtik. Güzergah olarak aynı yolu izledik. Sahile indiğimizde arka lastiğimin havasının azaldığını farkettim.30 psi a kadar inmişti.55 e tamamlayıp devam ettik.Ama lastik her 10 km de 15-20 psi kaybediyordu. Onarmak için zaman kaybetmedik.iki noktada daha hava basıp gezimizi bitirdik. Bazen ufak kaçaklar ilerleminizi engellemiyor.Saat 18:50 civarında dinlenmeye çekilmiştik.

Tarihçe

Rumeli Feneri İstanbul boğazının en kuzey ucudur. Resmi adı Türkeli Feneri olarak geçmektedir. Karşısında Anadolu Feneri yer almakta ve uzaklığı 2 deniz mili kadardır. Bu iki fener istabul’un kuzey sınırını oluşturur.

Eski çağlarda burasının adının Panion olduğuna dair güçlü kanıtlar bulunmaktadır. Denizden 58 metre yüksekte olan kulenin boyu 30 metredir. Fenere 3 aşamada yapılmış olup lambası ilkin gazyağı ile sonra asetilen ile çaliştirilmiştir.

Rumeli Feneri

Track Length: 47.8km
Altitude Range: 210m (Min Height: 0m ~ Max Height: 210m)