Navigation Menu

• Yayın Tarihi: Ara 20, 2016
  • Seçenekler:
  • Konum: Karaburun, Türkiye

Yedikule çıkışlı pazar turumuz için güzergah çikarmadan yola çıktık.  Hedef karadenize ulaşmak. Istanbul’un kuzey tarafı bizim için daha yeşil, daha mavi olduğundan ilk seçenekler arasında yer alıyor. Belki ilerki zamanlarda  bu değişir. Ama ekibimizde “bisiklet ile gidiyorsam herhangi başka araç kullanmam” diye düşünen bir çoğunluğumuz var. Bunun için mevcut donanımla yapabileceğimiz en hızlı şekilde belli bir mesafeye ulaşabiliyoruz.

D10’a bağlanmak için Edirnekapı, haliç üzerinden Hasdal yolunu takip ettik. D10 dan Tayakadın a kadar ilerledik. D10 biraz tehlikeli görünse de aslında iki aracın yanyana sürebileceği kadar bir emniyet şeridine sahip. Bana şehir içinde bisiklet sürmekten daha güvenli geldi. Araç ile giderken farketmeyeceğiniz rampaları bisiklet ile giderken çok kolay farkediyorsunuz. Tayakadın sapağından yönümüzü kuzeye çevirdik. Tayakadın ilk etapda sizi biraz indiriyor. Hemen akabinde  Halil Demirci Caddesinden yani Durugölün yanından az trafikli düzgün bir yoldan kısa iniş çıkışlarla  birlikte bir  saat kadar ilerledik. Karaburun Karadeniz’in sahil kesiminde olduğu için varışımız gene inişle sonlandı.

Karaburun’un yukarıdan görünüşü çok güzeldi. Sahil kesimi de denize girmeye elverişliydi. İnerken bir liman olduğunu gördük. Öğrendik ki zaten bu köyün geçim kaynağı balıkçılıkmış.Sahil kesiminde bir çok market ve restoran bulunuyor. Sanırım bir kaç tane  de balık lokantası gördük. Giderken bu denli olanaklarla karşılaşacağımızı bilmediğimiz için yanımıza olası herşeyi almaya çalişmiştik. Hatta sahile ulaşmadan manda sütü ve yoğurdu alabileceğiniz bir çok çiftlik bile var.

Karaburun’da öğrendiğimiz ikinci şey de  yamaç paraşütü, kano, sörf gibi sporları yapanların tercih ettiği bir yermiş. Biz bunları görmedik ama sanırım gittiğimiz mevsimde tercihler denize girmek yönünde idi.

Karaburunun doğu tarafından inişimizi gerçekleştirdik. İner inmez de mola verdik. Günübirlik bir tur olduğu için çadır ve benzeri malzemeler yanımızda yoktu. Zaten benim gördüğüm sahil kesimi öyle kamplık bir alan değil. Daha iç taraflarda Tayakadın tarafından kamp atılabilecek bir kaç alan mevcut.

Deniz kıyısında yemeğimizi yedik ve 2-3 saat dinlendikten sonra dönüş yoluna geçtik. Ne Karaburunda ne de yolda herhangi bir aksilik ile karşılaşmadık. Olumsuz herhangi bir şey olmayınca insan yorulduğunu da hissetmiyor. Pazar gününü güzel bir tur ile sonlandırmış olduk.

Karaburun

Track Length: 59.7km
Altitude Range: 162m (Min Height: 0m ~ Max Height: 162m)