Navigation Menu

• Yayın Tarihi: Haz 20, 2017
  • Seçenekler: ,
  • Konum: Eyüp, İstanbul, Türkiye

Göktürk yaz aylarında çok kalabalık, kışında çok çamurlu oluyor. Bizde ormana ilkbaharda gidilir dedik ve pazar günümüzü en iyi şekilde değerlendirmek için  pedalladık. Istanbulun merkezinden de o kadar uzak değil. Ortalama bir pedalla bir saatlik sürede Göktürk’de olabiliyorsunuz.

Ormanda bahar aylarında her rengi görmek mümkün. Canlı olarak da bir çok tür ortaya çıkmaya başlıyor.Çevrede bir baraj olduğu için norma bir ormanın içindeki hareketin bir kaç misli oluyor.Barajın çevresinde rahatsiz etmeyen bir nem var. Barajın suyu da bu aylarda biraz daha yükseliyor. Balık tutmak için dBe bayağı elverişli bir zamandı.Zaten tutanlarıa gördük. Ormanın içlerine ilerlediçe yolları epey inişli çıkışlı. Yaz yağmurları başlamışsa yer yer çamurlu bölgeler de var. Bu alanlardaki çamurların bazısından bisiklet üzerinde geçmek pek mümkün olmuyor. Biz üç notada bisikletden inip geçmek zorunda kaldık.

Sanırım bahar aylarında yağmurlarla birlikte yollarda bitki örtüsü ile kaplanıp bazı yolları kapatıyor. Gps ile gitmemize rağmen iki kere yolu kaybedip ormanın derinliklerine girdik. Bu  derinliklerde gökyüzünü rahat göremediğimiz için gps de işlevini yitiriyor. Sonuçta yolu tekrar bulduk.

Aslında ormanda kaybolmakta zevkli diyebilirim. Yaşayabilceğiniz tek risk lastiklerinizin zemindeki bir dikene rastlayıp patlaması olabilir. Lastik patlaması artık bisiklet turu yapan birisi için gündelik bir durum olduğu için pek rahatsız da etmiyor. Ama ilk defa aynı anda ön ve arka lastiğimin patladığı yerdi Göktürk. Bu bile hızımızı kesmedi. Daha derinlerine girip neler görebileceğimizi merak ederek ilerledik.

Çok iniş çıkış olmasına rağmen ne inişler nede çıkışlar çok sert değildi. Hatta yoldan ayrıldığımızda bile ormandan ilerleyebildik. Ormanın içlerinde ufak boyutlu bir çok göl gördük. Balık tutan bir kaç kişiden öğrendik ki bunlar eski kömür madenleri imiş. Zamanında buralarda çok yoğun bir biçimde kömür çıkartılıyormuş. Zamanla su dolmuş hatta balık bile tutulabilecek kadar büyük alanlar oluşmuş.

Bu yolları kaybolmadan takip ederseniz Yukarı Ağaçlıya kadar ilerleyebiliyorsunuz. Eğer niyetiniz bu güzergahı kullanarak Karadenize kadar ulaşmak ise bu yol sizi çok hızlı bir biçimde ulaştıramayacağı için yanınıza öncelikle içme suyunuzu ve yolluğunuzu almanızı tavsiye ederim. Biz içme suyumuzu Göktürk e girmeden bir kaynakdan almayı tercih ediyoruz.

Orman yolları zaten düz ilerlemez sürekli kıvrılarak ilerliyorsunuz.İlerledikçe tüm konfordan uzaklaşıyorsunuz.Göktürk de Ormanın iç tarafları yaz aylarında bile çok tenha. Çok ender de olsa yol kenarında Ot toplayan bazı teyzeleri gördük.

Kuzeye ilerledikçe orman sıklığını kaybediyor. Tır konvoylarının olduğu tozlu topraklı bir alanlara çıkıyorsunuz. Ama bu bahsettiğim kısma ilerlemek öle çok kısa sürede gerçekleşmiyor.Zaten orman içinde normalde verdiğimiz molanın bir kaç mislini verdiğimiz için bizim bu alana çıkmamız üç saati bulmuştu. Malum şehir merkezinden çıkana dek çok mola vermiyoruz. Bazen sabah kahvaltısı için bir kere duraklamamız olabiliyor.

Bu kadar detaydan sonra ne şekilde gidebilirsiniz bundan da bahsedeyim. Biz Istanbul merkezden iki güzergah kullanarak gittik. Bunlardan en sık kullandığımız Edirnekapı, Haliç, Hasdal üzerinden D10 a bağlanıp Göktürk merkezi geçerek D10 dan ilerliyoruz. Göktürk sapağından sonraki ilk sağa giriş sizi Göktürk ormanlarına çıkartıyor. Bu yol inişli çıkışlı ama en kısa sürede gidilebilecek güzergah. İkincisi uzun ama dümdüz diyebileceğim bir yol. Bu yoldaki risk çok fazla kamyonun geçiyor olması ve köpeklerin başı boş gezmeleri. Bazıları peşinize takılacaktır. Kalabalık bir grup ile gitmiyorsanız bu yolu tavsiye etmiyorum. Çünkü bazen köpekler önünüze atlıyor. Trafikde giderken hoş olmayan bir durum..

Tarihçe

Istanbulun Eyüp ilçesinde kalan Göktür Mahallesi 1924 yılında selenaik sancağına balı müslüman Türklerin yerleştiği ve daha sonra  Türkiyenin çeşitli yerlerinden göç almiş bir bölgedir. Eskilerin Pirgos dediği Kemerburgaz ın içinde bulunan Göktürk mahallesi  90’lı yıllarda yapılan villalara İstanbulun zenginlerinin yerleştiği bir yer haline gelmiştir.

Göktürk

Track Length: 26.2km
Altitude Range: 112m (Min Height: 0m ~ Max Height: 112m)