Navigation Menu

• Yayın Tarihi: Ağu 12, 2017
  • Seçenekler: , ,
  • Konum: Çınarcık, Yalova, Türkiye

Bizim için uzun bir tatilde uzun bir güzergah çıkartıp pedallamak gerekiyor.Uzun tur demek ağırlık olarak bir kaç misli bir tur demekle eşdeğer aynı zamanda. Gidilecek yerin planlaması bile bir hafta sürdü. Çok fazla seçenek vardı. Çok fazlada fikir vardı. Sonunda hiç gitmeyi denemediğimiz, gittiğimiz yerin olanakları konusunda pek bilgi de bulamadığımız Erikli Şelalaesine yol almaya karar verdir.

DSC_6252Mesafe olarak uzak olmasının yanısıra gidişimizin bir kısmını Feribot ile gerçekleştirmeye zor da olsa karar verdik. Bu sayede şelalede daha fazla zaman geçirebilecektik. Öncesinde Su düşen şelalesine geçiş yapacağımız bir güzrgah çıkartmıştık. Tabiki her bisikletin 22 kg lık bir yük ile 1000 metre civarında tırmanışından sonra mental motor sistemimizin neye uğrayacağını pek tecrübe etmemiştik.

Bayram tatili ile birlikte sabah 06:00 sularında yola koyulduk. Yenikapıdan  Çınarcık mevkiine feribotla geçtik.Sahilden Teşvikiye ye kadar ilerledik. Güzel bir düzlükde önümüze çıkacak rampadan habersiz ilerledik. Hava aşırı sıcaktı.Aşırı sicakda aşırı sıvı tüketmek ile performasda sürekli iniş çikiş yaşıyorsunuz.

Teşvikeye civarından sahile veda edip ormanın içlerine doğru yönümüzü çevirdik. Öncesinde hafif bir rapmadan ilerledik. Teşvikiye köyünde bir marketten yiyecek ve içecek temini yaptık ve 25 kg civarıda olduk. Bizim için yük problem değil sonuçta km lerce pedal cevirmiş özgüveni zirvede bisikletçileriz. Taki önümüze alay eder gibi 10 derecelik bir

rampa çıkana kadar. Olur böyle şeyler biraz sonra hafifler dedik. Ama öyle olmadı.Biz çıktıkça o açıyı yükseltti.

Sıcak, Rampa rüzgazsız bir yol. Biz naptık böyle diyerek ilerledik. Hatta yükü hafifletmek için çok kereler yolun kenarına çekip kumanyayı yiyerek yoketmeye çaliştik.

Sıcak, yüksek kan basıncı ve tüm kanın bacaklara toplanması ile beynimiz işlevini yerine getirememişki 700 metre civarında şelaleye ulaştık ama suyumuzu da bitirmiştik. Saatde 14:00 sularıydı. Tabiki çıkışımızda yoketmeye çaliştiğimiz yiyecekler arasında pişmemiş et gibi ürünler olmadığı için halen iki gün geçirebilecek yiyecek kalmişti. Ama o eğimle 1000 metreyide bitirelim dese idik eminim onları bile yemiştik.

Şelale civarı yoğundu.Herkes bayram tatilini değerlendirmek için arabasına tlamiş gelmiş.Bizi bisiklet ile göre bir çok kişi garip garip bakıyordu.Aslıdan çok anormal bir şeyde değil yaptığımız.Daha öncesinde bir çok bisikletli ekip burayı ziyaret de etmiş. Hatta şelalede 5 kişilik bir ekip daha ördük.Ama onlar yükü bizim gibi abarmamışlar. En azınan sadece gereken

şeyleri almişlar.Bizim gibi fotograf makinası, tripod,2 adet lens, macro tupler,laptop gibi konfor zone da gelmemişler.Alanı uzun süre iki ayrı ekip olarak gezdik.Şelalenin yakınlarında düzlük bir alan mevcut değil.

Benim planım şelale yanında su sesi ile uyumadı.Ama onun için hiç elveişli değildi.200m kadar aşağısında bir düzlük bulduk ve kamp attık.Ateşi yaktık.Kalabalık şelale ile vedalaşınca şelaleye girdik.Su fena idi. Sanırım 15derece civarında olsa gerekki çok uzatmadık.

Bedensel oalrak sakinleşince zaten hava da kararmıştı. Rakım olarak yüksek yerlerde ve özellikle ışığın az olduğu bu yükseltilerde çok güzel gökyüzü fotografları çekilebiliyor.Aslında bunun için genelde 1500 metre civarında olmak en iyi sonucu veriyor.Ama bu da bir derece yüksekliktir deyip bir süre gözyüzü fotografı çektim.Akşam yemeğimizi yiyip çok geç olmadan dinlenme moduna girdik.

Sabah 06:00 civarında yoğun bir çiğ ile uyandım.Birkaç köpek tarafından sabah ziyaret edildik.Kumanyamızdan bir kısmını haraç oalrak verdik.Bizi koruma görevini hemen üstlendiler.

Ormanda her canlının bir uyanma saati var sanırım.Fotogram makinemle 2 saat civarında macro çekimler yaptım.Geneli rahatsız olmadan bir çok pozda verdi.Tekrar dinlenme modu ve kahvaltıdan sonra daha yukarı çıkmalıyız şeklinde histerik bir duygu ile yukarlara doğru tekrar pedallamaya devam ettik.

Yol kenarlarında orman içlerine doğru ilerleyen bir çok yol mevcut. Geneline merak edip girdik. Bunlardan birinde önümüze büyük dipsiz göl old

uğunu gps den öğrendiğimiz ve çevresinde balık tutan bir kaç kişinin olduğu bir su havzasına geldik. Bu yerle çok erken karılaştığımız için tekrar kamp atmadık. Yukarlarda bir yer bulamazsak geri geliriz dedik ve çıkışa son sürat (ortalama 5 km/h) ilerlemeye devam ettik.

Sonunda Delmece yaylasını gördük.Yaylada bir çok ev vardı. Sanırım sezonuk geliniyor buralara ki çoğu da boşdu. Delmece yaylasında sürekli akan bir çeşme ile karşılaşmak bizim için muazzam bir durumdu.Tüm tükettiğimiz petleri burada doldurduk.Bir süre mola verip yol planını yenidne çıkartmaya başladık.

Bu alanda Esenköye inen dik ve stabilize bir yol varmış.Bizimde amacımız esenköye gitmekdi ama bu kadar kısa sürede de değildi. Osebepten bu yolun batısından narlıya inen yolu kullandık.Bu yolun yarısında Bursayı karşınıza aldığınız ve tüm körfezi gördüğünüz güzel alanlar var.Tabiki Fotograf için buralarda mola verdik.

İnişimizde çıkışımız gibi gayet sertdi.Hatta yolun yarısında frenlerimiz gevşediği hissederek durdum. Rotorlarımı kontrol etmek istersen rotorun izi elime çıktı diyebilirim. Fren sistemlerinin soğuması için tekrar 10 dakika civarında bir mola verdik.

Deniz seviyesine indiğimizde narlı tarafına döndük ve alişverişimizi yaptık. Yönümüzü Esenköy istikametine çevirdik. Bir gece daha kamp atabileceğimiz bir mevki bulduk.Bu defa denize sıfır bir kamp yaptık.

DSC_6229Sabah toplanmamış 45 dakika civarında oldu.Bir kaç saatte Esenköye vardık. Feribotumuz akşam saatlerinde olduğu için denizde biraz serinledik.Esenköy civarında yollarda denizde çok kalabalık. Ben ilk defa bu bölgeye geldiğim için bir çok kareyi fotograflamaya çaliştim.

Her turumuzda müazzam bier bilgi birikimi elde ediyoruz. Istanbula varığımda yükümü nasıl hafifleteceğim hakkında bir çok çalişma yapmam gerekiyordu.

Feribota bindiğimizde bir kaç günün yorgunluğu ile uymuşum.Istanbula vardığımızda sahilde son bir değerlendirme yapıp hepimiz dağıldık.

Muazzam güzellikler gördük.Muazzam vakit geçirik.Muazzam acı çektik ama 5 yıldızlı bir doğa turu yaptık diyebilirim. Buraya gidecek arkadaşlara bir çok tavsiye verebileceğim tecrübeler ile geri döndüm.

Bir kaç günlük tatil için önerebileceğim bir tur.Bahar aylarında şelalanin daha coşkulu olduğu kesin.Ama yaz sonu bile durmuyor diyebilirim.

Keyifli turlar dilerim.

Erikli Şelalesi

Track Length: 154.5km
Altitude Range: 763m (Min Height: 0m ~ Max Height: 763m)